Diz Osteoartriti (Kireçlenmesi) nedir?

Halk arasında kireçlenme olarak bilinen hastalık diz ekleminde oluşan kıkırdak kaybı ve aşınma ile seyreden bir durumdur.

Diz Protezi Nedir?

Diz ekleminin ilerlemiş olan kireçlenmesi ve aşınmasını tedavi etmek için  metal ve polietilenden yapılmış yapay bir eklem oluşturularak eski eklemi yenisiyle değiştirme işlemine diz protezi ameliyatı denmektedir. Diz ekleminde ileri derece kireçlenme ve aşınması olan hastalara ağrısız ve daha rahat hareket edebilme imkanı sağlar.

diz protez1
Diz protezi kimlere önerilir?

Diz protezi dizinde kireçlenmesi olup ciddi ağrı şikayeti olan ve bundan dolayı aktiviteleri kısıtlanmış hastalara önerilen tedavi şeklidir. Bu tedavi ile hastanın ağrısının bitirilmesi hedeflenir.

diz protez2

Diz protezi ameliyatı sonrası nasıl bir süreç yaşanır?

Protez  sonrası hastalar hastanede birkaç gün kalır. Bu süreç boyunca hastanın tolere edebileceği kadar egzersizler uygulanır ve hasta yürütülür. Taburcu olurken bir yürüteç yardımı ile rahatlıkla yürüyebilecek ve ev içinde mobilize olabilecek şekilde taburcu edilir.  Gerek hastanede ve gerekse eve çıktığında  hasta klozet kullanabilir. Genellikle ameliyattan bir ay sonra herhangi bir destek kullanmadan tam hareket sağlanabilir.

Diz protezinden beklenti ne olmalıdır?

Diz protezi ağrısız bir şekilde yürümeye ve merdiven inip çıkmaya olanak sağlayan bir diz eklemi sağlayacaktır.
Hasta diz protezi yapıldıktan sonra bisiklete binme, yüzme, hafif koşu, çok sert olmayan pistlerde kayak ve tenis gibi bireysel sporları rahatlıkla yapabilir.

diz protez3

Diz protezinin ömrü genellikle ne kadardır?

Uygun cerrahi teknik ve modern protez tasarımları kullanılarak yapılan diz protezlerinin ömrü günümüzde 25-30 yıla kadar uzamıştır. Herhangi bir nedenle kullanılamaz duruma gelen protezler ikinci bir müdahale ile yenilenebilir.