Diz artroskopisi nedir?

Diz artroskopisi diz eklemini ilgilendiren hastalıkların tanı ve tedavisinde kullanılan minimal bir cerrahi yöntemdir. Kurşun kalem inceliğinde bir kamera sayesinde 4-5 mm lik açılan deliklerden diz eklemi içerisinin ayrıntılı bir şekilde görülmesine yardımcı olur. Artroskopi ile diz eklemi içindeki yapıların çok detaylı bir muayenesi ve bu yapılara ait hastalık ve yaralanmaların tedavisi mümkündür. Ayrıca artroskopi ile, açık cerrahi sırasında ulaşılamayan bölgeler de görüntülenebildiği için, daha eksiksiz bir inceleme olanağı vardır.

artroskopi1

Daha yüksek çözünürlükte kameraların geliştirilmesiyle birlikte, işlem diz sorunlarının teşhis ve tedavi edilmesinde daha etkin bir biçimde kullanılmaktadır. Günümüzde artroskopi en sık başvurulan ortopedik cerrahi işlemlerden birisidir. Diz eklemi kıkırdağı, menisküsler, bağlar, eklemi döşeyen zar ve diğer diz içi yapıların hastalıkları ve yaralanmaları bu yöntemle tedavi edilebilmektedir .

artroskopi2

Diz artoskopisinin diğer yöntemlere göre avantajları nelerdir?

Diz artroskopisi diğer cerrahi yöntemlere oranla daha kısa bir sürede uygulanabilir. Diğer yöntemlerde gereken büyük kesiler yapılmadan, minimal ve çok küçük kesilerden diz ekleminin içerisi gözlenir. Tekniğin asıl yararı ameliyattan sonra görülür. Diz artroskopisi normal dokulara en az zarar veren yöntemdir. Hastaların ameliyat sonrası ağrısı, açık cerrahi girişimlere göre çok daha azdır. Diz eklemi açılmadığı için rehabilitasyona daha erken başlanır ve daha kolay olur. Böylece hastalar daha çabuk iyileşir ve kısa bir süre içinde normal yaşamlarına geri dönebilirler.Özellikle sporcuların spora erken dönebilmeleri büyük avantajdır.

artroskopi5

Diz artroskopisi ile tedavi edilebilen sorunlar nelerdir?

1-Menisküs yırtıkları

2-Ön ve arka çapraz bağ yırtık ve kopmaları

3-Dizdeki kıkırdak hasarları

4-Erken dönem diz osteoartriti (kireçlenme)